Circular Informativa de Condicions d'Accessibilitat

Divendres, 31 de gener de 2025

Des de l’1 de març de 2023 és vigent l’article 122 del Codi d’accessibilitat de Catalunya (Decret 209/2023), que estableix l'obligatorietat per a determinats establiments de disposar d’una Fitxa de Condicions d’Accessibilitat.

Els establiments comercials afectats han de presentar aquesta Fitxa de Condicions d’Accessibilitat a l'Ajuntament. Podeu trobar el document adjunt en aquesta notícia.

¿Que és la Fitxa de condicions d’accessibilitat?

És un document declaratiu que efectua el titular de l’activitat. Aquest document ha d’estar a disposició del públic i recull les condicions d’accessibilitat que té l’establiment en cada moment.

La seva finalitat és doble, d’una banda facilitar les tasques d’inspecció i control amb les quals es comprova que l’establiment realitza un manteniment adequat de les condicions exigibles, i per altre informar a les persones usuàries del servei que vulguin consultar quines són aquestes condicions. Cal tenir en compte que dos establiments amb activitats i dimensions similars poden tenir condicions diferents, atès que aquestes poden variar segons quines siguin la data de construcció de l’edifici, la data d’inici de l’activitat i les reformes o ampliacions que s’hagin anat fent al llarg del temps.

SEGONS EL NAVEGADOR QUE UTILITZEU, PODRIA HAVER-HI PROBLEMES PER OBRIR LA FITXA DE CONDICIONS D’ACCESSIBILITAT (ADJUNTAT). SI DESCARREGUEU EL DOCUMENT I EL DESEU A L'ESCRIPTORI I L'OBRIU DES DE L'ESCRIPTORI, NO HAURÍEU DE TENIR CAP PROBLEMA PER ACCEDIR-HI.

¿Quins establiments l’han de tenir?
a) Ús comercial
a. Mercats municipals: tots
b. Resta d’establiments comercials: quan tenen una superfície útil total superior a 250 m 2


b) Ús pública concurrència
a. Museus: tots
b. Teatres, cinemes, auditoris, sales de concert, sales de congressos i recintes
per a espectacles i esdeveniments esportius: tots
c. Bars, restaurants, discoteques i similars: quan tenen una capacitat superior
a 100 persones
d. Centres esportius: quan tenen una superfície útil total superior a 250 m 2


c) Ús residencial públic
a. Hotels i hotels apartament: tots


d) Ús aparcament
a. Garatges i aparcaments: quan tenen més de 100 places

¿Com es tramita?


1) El titular de l’activitat aporta la fitxa emplenada i signada a l’ens local que ha atorgat o atorgarà la llicència d’activitat.
En cas que es sol·liciti una llicències d’obres i/o activitats, s’aporta junt amb la resta de documentació requerida per tramitar la sol·licitud.
En cas que s’aporti de forma aïllada, quan es tracti d’establiments existents que no modifiquin l’activitat ni realitzin obres, el procediment per presentar la documentació depèn de cada municipi. El canal o canals habilitats poden ser tant el registre d’entrada general com algun procediment específic.

2) L’ens local comprova que les condicions d’accessibilitat informades siguin compatibles amb les dades de l’activitat.
Quan s’adjunta amb una sol·licitud de llicència, també comprova que corresponguin amb les intervencions a efectuar.

3) L’ens local adjunta la fitxa a l’expedient de l’activitat, per si calgués alguna comprovació posterior.


4) Sempre que l’ens local disposi d’algun procediment que ho permeti, retorna la fitxa segellada, si aquesta és correcte.

En les localitats on no es pugui habilitar aquesta devolució, es considera vàlid el justificant de presentació juntament amb una còpia de la fitxa presentada (en cas de dubte els tècnics municipals comprovaran que es correspon amb la fitxa incorporada a l’expedient).

Darrera actualització: 31.01.2025 | 10:59